środa, 11 października 2017

Wklejanie zdjec na fb.

 Zdjecia zdjeciami, ale kliknac trzeba =>

Specjalnie dla Ani Bezowej, ktora ma problem z wklejaniem zdjec na fejsuniu.


Po kliknieciu w miejsce na wlasnym profilu, gdzie chcemy wpisac cos nowego, pokazuje sie ramka, gdzie na dole po lewej jest symbol aparatu fotograficznego, w ktory trzeba kliknac, a wtedy...


... automatycznie wyskakuje nam nasza wlasna galeria ze zdjeciami, z ktorych wybieramy jedno.


I je zaznaczamy i potem...


Klikamy w... hmmm... ja mam OTWORZ (öffnen), ale nie wiem, co tam u Was po polsku stoi. Po otwarciu...


... zdjecie automatycznie ukazuje sie w naszej ramce na fejsbuniu i wystarczy kliknac... znow nie wiem, jak to jest na polskiej wersji strony, u mnie POSTEN. Zamiesc? Udostepnij? Cus w ten desen.
To jest wersja, kiedy na wlasnym dysku mamy odpowiednie zdjecia, na przyklad kwiatkow, ktorymi chcemy obdarowac wirtualnie jakiegos jubilata na fb. Jesli nie mamy zdjec w zapasie, to je sobie sciagamy na dysk i zapisujemy w galerii. Najpierw jednak odpalamy wyszukiwareczke:


Wybieramy interesujacy nas obrazek sposrod miliardow, ktore wyszukiwareczka nam zaproponuje:


I klikamy sobie w niego myszka, az ukaze sie taka ramka:


Moze ktos mi podpowie, co tam u Was po polsku wyskakuje, u mnie jest ZAPISZ GRAFIKE POD... (Piotr podpowiedzial mi: ZAPISZ JAKO) Klikamy wiec w to wlasnie i automatycznie wyskakuje nam nasza galeria zdjeciowa:


Mamy dwie opcje:
1. nadac zdjeciu wlasny numerek i 3. ZAPISAC. Tu mala uwaga: jezeli mamy w galerii kilka zdjec, numerowanie moze wydac sie zbyteczne. Przy kilkudziesieciu i wiecej zaczynaja sie schody, bo w koncu numery zdjec rozsylanych do roznych segregatorow w naszej galerii, zaczynaja sie dublowac i powstaje balagan. Ja przed zapisaniem zdjecia w galerii, nadaje mu kolejny numer z danego segregatora.
2. zrobic nowy album, nazwac go np. BUKIETY, 1. nadac numer kolejnemu zdjeciu i 3. zapisac

Dziekuje za uwage
Wasza Ciocia Dobra Rada






29 komentarzy:

  1. Po polsku będzie opcja bodajże: ,,zapisz jako".

    Jak dla mnie plus się należy za takie wpisy od czasu do czasu. :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki za tlumaczenie. :)
      To jest dla naprawde malo kumatych od tez malo kumatej, co w miedzyczasie troche skumala. ;)

      Usuń
  2. Dzięki Anusia. Swoje zdjęcia potrafię wrzucić, właśnie chodziło mi o zdjęcia bukietów. Zawsze czuję się gorsza od Was, składając takie gołe życzenia, bez kwiatów. Jutro spróbuję, bo już dochodzi 1-sza i cza iść spać. Odezwę się popołudniu, po hucie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ania, kazdy z nas byl na poczatku gorszy. Ja tylko jestem odwazniejsza i sama probowalam, bo inaczej bym sie nie naumiala nigdy.
      Masz prace domowa: wklej na profil np. Gosianki (na moj nie dasz rady, mam zamkniety) zdjecie bialego tulipana. :)

      Usuń
    2. Anusia, znalazłam te kwiaty. Wyskoczyło mi takie, jak na Twoim 7 zdjęciu, ale ramka, jak na ósmym zdjęciu mi nie wyskoczyła "zapisz jako".
      Dotąd będę próbowała, aż mi wyjdzie, wiesz, że jestem zawzięta. W dzień nie miałam czasu, ale w nocy mój mózg lepiej pracuje.

      PS. Bukiet białych tulipanów znalazłam.

      Usuń
    3. Ma byc pojedynczy bialy tulipan, a nie bukiet. Jak klikniesz prawa czescia myszy, po najechaniu kursorem na zdjecie, to ramka musi Ci wyskoczyc.

      Usuń
    4. Ooooooooo prawym mówisz?, a ja lewym klikałam

      Usuń
  3. Poczytałam, wklejać z własnych zasobów umiem, z przeglądarki nie korzystałam, spróbuję.
    Ania chyba ma jednak kłopot z wklejaniem w ogóle, przynajmniej tak zrozumiałam. Trzeba by ją zapytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patrz, Ewa, wyzej. Swoje zdjecia Ania wkleja az buczy, np. swoja Beze. Chodzilo o te wyszukane. Mam nadzieje, ze i Tobie sie przyda.
      A Ty wklej jako prace domowa czarnego jamnika Gosiance :))

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Dobrze, ze choc u mnie jestes, skoro nie ma Cie gdzie indziej na swiecie. :)))

      Usuń
    2. Leciwa,tak jakby obie nie istniejemy :D
      Fakt u Ani jestesmy,a moze Jej się tylko wydaje?:-))))

      Usuń
    3. Ja nie mam wrazenia, ze Was nie ma, ale swiat... :)))

      Usuń
  5. Najwazniejsze ze kliki zrobilam dla pieskow i kotkow. Dzisiaj mialam dzien pomagania psiakom i kotom, co czekaja na adopcje, kupilam im duzo jedzenia i smakolykow.

    OdpowiedzUsuń
  6. To może jest dziwne, ale bardzo lubię czytać Twoje posty z serii DIY:))))

    OdpowiedzUsuń
  7. Aniu, o ile sie kataloguje zdjecia w serwerze z kompa,ja nie mam, mam zapisane w swoich plikach w komputerze, więc zdjęcia najpierw sciągam z aparatu na komputer, potem zmniejszam do wymaganej wielkości programem (u mnie to PhotoFiltre Studio),zapisuję na pulpicie,wtedy jak kliknę na fejsie (czy na blogu,jeśli tam chcę dodać zdjęcia),to pobieram zdjęcie z mojego pulpitu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja znam to tak i tak przekazuje swoja niewielka wiedze dalej. Pewnie wszystko zalezy od tego, jak sie czlowiek na poczatku nauczyl. ;)

      Usuń
  8. A nie wiem,czy dobrze napisałam ,ze z serwera,chodizło mi o przeglądarkę, przepraszam.

    OdpowiedzUsuń
  9. :) Proszę bardzo.

    Ale właśnie dlatego takie wpisy są wartościowe, bo ze wszystkim jest w życiu tak, że na początku jesteśmy zieloni i dopiero z biegiem czasu uczymy się sami lub od kogoś czym się ,,je" jakąś czynność.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie jest o tyle trudniej tlumaczyc, ze wszystkiego uczylam sie juz tutaj i po niemiecku, wiec czasem nawet nie wiem, jakich komend uzywa sie w Polsce. :))

      Usuń
  10. Nie jestem pewny ale wydaje mi się, że te opcje np. po kliknięciu prawym przyciskiem myszy są umiejscowione w tym samym miejscu we wszystkich komputerach, tylko nazwa jest inna (może poza komputerami od firmy z jabłuszkiem w logo, tam wszystko jest inne, łącznie z ceną). :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej tak, ale Ania klikala lewa czescia - i wszystko jasne! :))

      Usuń

Chcesz pogadac? Zamieniam sie w sluch.